Voetreflexologie

Voetreflexologie is gebaseerd op de gedachte dat lichaam en geest harmonisch met elkaar verbonden zijn en een eenheid vormen. Wanneer deze eenheid uit balans is, kan voetreflexologie helpen om verstoorde harmonie te herstellen door het natuurlijke genezingsproces van het lichaam te stimuleren. Zo stelt voetreflexologie de mens in staat zichzelf te helpen, te genezen of in een betere conditie te brengen.

Door de organen, wervels, het lymfesysteem en de ledematen te behandelen via reflexpunten en -zones op de voeten, onderzoekt de voetreflexoloog waar een verstoring zit. Tijdens de behandeling zullen niet alleen fysieke, maar ook psychische en emotionele aspecten in het genezingsproces betrokken worden. Hierdoor wordt evenwicht in het hele systeem bewerkstelligd en kan de harmonie tussen lichaam en geest worden hersteld.

voetreflexologie

Wat kan voetreflex voor u betekenen?

Het is een ontspannende massage van de voeten met een genezende uitwerking op het hele lichaam. Een therapie met zeer positieve resultaten bij veel chronische en acute aandoeningen doordat pijn zonder bijwerkingen bestreden wordt en het zelf helend vermogen van het lichaam wordt gestimuleerd. Het gaat hierbij o.a. om klachten zoals:

•  Rug-, schouder- en nekklachten

•  Spijsverteringsstoornissen

•  Menstruatieklachten

•  Migraine, hoofdpijn

•  Astmatische aandoeningen

•  Afvoeren van afvalstoffen

•  Keel-, neus- en oorklachten

•  Oedeem

•  Chronische voorhoofdsholte-ontsteking

•  Ademhalingsstoornissen

•  Stofwisselingsstoornissen

•  Hormonale disbalans

•  Reumatische aandoeningen

•  Chronische vermoeidheid en slaapstoornissen

•  Incontinentie

•  Vruchtbaarheidsproblemen die geen lichamelijke oorzaak hebben.