Dorn wervel-en gewrichtscorrectie/ Breuss massage

Dorn behandeling:

Veel chronische klachten zoals lage rugklachten, heupklachten, knieklachten, scoliose en zelfs blaas-, maag- en darmproblemen hebben als oorzaak scheefstand van het bekken.

Het principe waar deze behandeling van uit gaat is correctie van het beenlengteverschil. Hier wordt niet letterlijk de beenlengte bedoeld, maar door scheefstand van het bekken of ruimte in het heupgewricht, is het ene been “langer” ten opzichte van de ander. Door dit te corrigeren corrigeer je de bekken scheefstand en daardoor direct de wervelkolom.

De wervel- en gewrichtscorrectie volgens Dorn is een zachte behandeling op de wervelkolom en op de gewrichten. Met de duimen worden op een voorzichtige manier de wervels op hun plek teruggezet. Tegelijk maakt ze het bindweefsel tussen de wervels los, waardoor de doorbloeding beter wordt. Daardoor voelen mensen zich beter en worden klachten voorkomen en genezen. Na elke behandeling is er een fijn en ontspannen gevoel.

De methode is eenvoudig, begrijpelijk en doeltreffend, hierdoor kan niemand schade ondervinden door de behandeling. Zelfs mensen met wervel- en gewrichtsklachten die reeds jaren aanwezig zijn worden verrast door de positieve effecten van een Dorn behandeling.

Voor het toepassen van deze methode worden geen medicamenten, injecties of instrumenten gebruikt. Steeds worden alle gewrichten en wervels onderzocht en indien nodig gecorrigeerd.

Bijzonder effect kan men verwachten bij:

•  Beenlengteverschil

•  Bekkeninstabiliteit

•  Bekkenscheefstand

•  Blaasontsteking

•  Kyfose

•  Lordose

•  Hoofdpijn(en) / migraine

•  Schouder, rug- en voetklachten

•  Scoliose

•  Vele andere klachten van het bewegingsapparaat en de interne organen.

Om een zo groot mogelijk effect uit de behandeling te halen, mag men na de behandeling 3 à 4 dagen niet zwaar tillen of zwaar werk verrichten! Drink veel water om de vrijkomende afvalstoffen af te voeren!

De Dorn behandeling in combinatie met de Breuss massage:

De tussenwervelschijf is het kraakbeen tussen de wervels dat ervoor zorgt dat de zenuwen beschermd worden en de wervels elkaar niet raken. Rudolf Breuss ontwikkelde de tussenwervelschijf-massage en stelde vast dat deze zich heel goed laat combineren met de Dorn-therapie. De Breuss-massage is een fijngevoelige, energetisch handmatige rugmassage, die psychische energetische en lichamelijke blokkades kan oplossen. Je kunt er veel tussenwervelkolom problemen, zoals ischias en hernia ongevaarlijk en succesvol mee behandelen.

De zachte Breuss-massage van de wervelkolom gaat er van uit dat er geen versleten tussenwervelschijven bestaan, omdat alle cellen ook op hoge leeftijd steeds weer vernieuwd worden. Er bestaan wel gedegenereerde tussenwervelschijven, maar die kunnen gestimuleerd worden, zodat ze weer verbeteren, regenereren.
Bij osteoporose of pijn wordt de massage heel voorzichtig gedaan, de massage mag niet pijnlijk zijn. Bij hevige wervelkolomproblemen, enorme pijn of zeer verkrampte spieren is de Breuss-massage een ideale voorbereiding op de Dorn-therapie.
De Breuss-massage wordt ook na de Dorn-behandeling gegeven om de wervelkolom nog meer te strekken.

Dorntherapie